Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 – 190 – 590
Czynna od poniedziałku do piątku od 8.00- 20.00
Rzecznik praw pacjenta : www.rpp.gov.pl/
W SYTUACJACH ZAGRAŻAJĄCYCH ŻYCIU
NUMERY ALARMOWE : 112 oraz 999
INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTÓW UDZIELAJĄCYCH ŚWIADCZEŃ STACJONARNIE W RAMACH NOCNEJ I ŚWIĄTECZNEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nocna-i-swiateczna-opieka-zdrowotna/
ZASADY UDOSTĘPNIANIA PACJENTOM INDYWIDUALNEJ DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
Dokumentacja medyczna jest własnością podmiotu leczniczego. Pacjent ma jednak prawo żądać udostępnienia dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna udostępniania jest zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz.U.2012.159 z późn. zm).
Indywidualną dokumentację medyczną udostępnia się na podstawie pisemnego wniosku pacjenta, którego dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby przez niego upoważnionej.